الویت تولیدکنندگان بر عرضه در بازار

آهن آپ ، طبق اطلاعات رسمی پخش شده حجم تولید فولاد در کشور در سال قبل قریب به ۲۸ میلیون تن بوده است که فقط قسمت کوچکی از آن در بورس کالا داد و ستد می ‌شود.

 

در همین راستا رئیس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران، از ۲۷ تا ۲۸ میلیون تن تولید کشور در سال قبل پایین تر از سه میلیون تن آن در بورس کالا عرضه شد. از این رو طبق گفته های متخصصان و سرپرستان بازار فولاد، نزدیک ۳۵ درصد از تولید فولاد کشور وارد بورس کالا می‌شود.

 

این مسئله در حالی است که براساس قانون تولیدکننده‌ های بالا دستی و میان دستی وظیفه دارند کف عرضه در بورس کالا را مراعات کنند، اما بررسی مارکرد بازار نشان می ‌دهد که کف عرضه در خیلی از موارد به چشم می آید.

 

در حقیقت در وضعیتی که به‌ علت افزایش قیمت ارز، نرخ ها در بازار آزاد افزایش یافته است ، بعضی از تولید کننده‌ ها برتر می دانند که به جای بورس، کالای خود را در بازار عرضه کنند! مسئله ای که احتیاج به نظارت وزارت صمت دارد.

 

در کل با دقت به لزوم و تأثیریی که فولاد در دیگر صنایع دارد، هر تصمیمی در دیگر قسمت ها هم مؤثر خواهد بود .

قیمت پروفیل ستونی

فرآورده های فولادی به صورت مستقیم بر بازار های مسکن، لوازم خانگی و خودرو اثر دارد و هر دگرگونی نرخی به رشد نرخ تمام شده این بازارها سبب خواهد شد.

منبع

افزون بر این با دقت به اینکه فولاد سازان در بورس اوراق بهادار بخشی از نمادهای شاخص ساز بازار هستند، تصمیم های مهم در بورس اوراق بهادار هم اثر خواهد داشت، ارز آوری صادرات این کالاها هم یکی از موردهایی است که در وضعیت کنونی و پر تب و تاب بازار ارز قادر است وظیفه پر اهمیتی در تصمیم‌ گیری در این مورد داشته باشد.

https://bit.ly/3fk5P6d

https://bit.ly/3fk5P6d

الویت تولیدکنندگان بر عرضه در بازار - قیمت آهن آلات ساختمانی و صنعتی آهن آپ ahanup

https://bit.ly/3fk5P6d

https://bit.ly/3fk5P6d

 

 

 

 

ahanup.hatenablog.com