ساکت بودن کارگزاران در برابر رشد نرخ ها

طبق گزارشات بخش خبر آهن آپ ،شرایط بازار داخلی انواع مقطع های فولادی بسیار ناپسند بوده به گونه ای که با افق تاریک، نامنظم در حال جولان نرخی در مدت ۴ ماه قبل بوده است. رشد نرخ ها به طور عمده بین ۲۰ تا ۵۰ تومان در اکثر اصول حیطه فروش میلگرد آجدار به گوش می رسد ولی بطور موردی هم نظاره گر اطلاع مواردی با رشد بالای ۵۰ الی ۱۰۰ تومان طی روز قبل بوده ایم. بطور میانگین و کم و بیش از اول مهرماه تا حال، بازار میلگرد آجدار رشد نرخ کیلویی ۱۲۰۰ تومان را به چشم دیده است . هم اکنون مدتی است که بصورت شگفتی در خاموشی نظاره کنندگان بازار و دولتی ها، رشد نرخ های بازار داخلی فولاد در همه ی حیطه ها بطور نامنظمی در حال رویداد است .

کنون این همه بی اعتنایی به خاطر چیست ؟

کسی نمی داند و فقط ضرر آن گریبان گیر مصرف کنندگان نهایی بازار می شود. متخصصان بر این باورند که برابری تورم در این روند رشدی پرسرعت، به عنوان دلیلی برای این وضعیت از طرف بعضی بیان شده که در حقیقت این راحت ترین دلیل ممکن برای این رویداد ناگوار ملی بوده است. ولی در موجه سازی فنی و به عنوان حل کردن نکته بینانه این دگرگونی ها، رد پای دولت در چند نقطه در این رشد نرخ های های بی نظم بازار داخلی به طور کامل به چشم می خورد که میشود برای توضیح بیشتر این عامل به موردهایی مانند:

۱)توجه و فوکوس دولت در صادرات مواد لازم صنعت های میانی تولیدی داخلی و بی دقتی به احتیاج مواد اولیه صنایع قسمت حقیقتاً خصوصی داخلی، برای اولویت نیاز به ارز بدست آمده از صادرات مواد غیر نفتی ۲)خاموشی و بی خیالی نظارت کنندگان بازار و همیاری و همراهی غیر صریح به خاطر کمک به رشد نرخ های فولادسازان در بازار داخلی برای پشتیبانی از فولادسازان در مقابله با

فشار زیاد تحریم ها به عنوان تلافی برای آنها

لیست قیمت لوله را در لینک زیر ببینید:

قیمت لوله

منبع:

فولاد مبارکه

 

ahanup.hatenablog.com